Gedung Buku Online Terbesar Malaysia

 

Saturday
Aug 19th

AP Cinta Maniak


AP Cinta Maniak
Click here to enlarge
RM 25.00
PDF Save page as PDF
Print Print this page
E-mail Email to a Friend

Product SKU: 978-967-12892-1-1


Product: AP Cinta Maniak

Tajuk : Cinta Maniak
Pengarang : Ct Azhar
Penerbit : Anaasa Publication
ISBN : 978-967-12892-1-1
Status Stok : ADA

Khayla Zahra, gadis naïf yang begitu mendambakan kasih sayang kedua orang tuanya. Walaudia masih mentah, dia sanggup menahan getir kehidupan bersama mak cik Jenab. Renyah sebenarnya, namun dia harus lalui jua onak duri serta liku-liku hidup yang sebatang kara di bumi ALLAH.

Dalam kalut dia menongkah arus dunia yang serba rakus, muncul seseorang yang dia boleh bergantung harap. Sungguh, dia terpesona pada Weizhe yang segak sasa itu. Laksana, bulan jatuh ke riba, dia mula terasa yang dia telah dilindungi oleh jejaka Cina itu. Mungkin anugerah ALLAH SWT telah diturunkan kepadanya.

“Jangan! Jangan usik saya, ambillah duit lima ringgit tu! Tapi, jangan ambil basikal saya,” ~Khayla Zahra
“Saya bukan seperti yang awak sangkakan. Saya manusia biasa, saya nak tolong awak. Dari jauh saya tengok awak macam dalam kesusahan. Jadi, saya singgah nak bantu awak. Tak ada niat saya nak ragut awak pun” ~ Weizhe

Pertemuan yang tidak diduga memberi sinar kebahagian kepada Khayla sehingga dia menerima kehadiran lelaki peragut itu sebagai pelindungnya. Ternyata keikhlasan lelaki itu membuatkan Khayla terasa dunia ini mulai berlaku adil kepadanya. Dia mula bahagia.

“Cepatlah! Nanti mata saya buta” ~ Khayla Zahra
“Sayang kena tahan sakit sikit. Cuba sayang tahan sekejap aje. Abang nak tiup, sayang buka kelopak mata sayang tu, eh. Sayang nak ke mata tu buta sampai bila-bila? Abang... Abang tak kesah. Abang boleh cari orang lain. Yang celik, yang boleh lihat abang. Ni, dah buta macam ni, macam mana eh?”~ Weizhe

Namun, hubungan sebuah ikatan yang suci sebagai suami isteri juga getir baginya. Cinta dan kepercayaannya diduga. Mampukah Khayla Zahra mengecapi kebahagiaan yang hakiki disaat gelora mula meragut kasihnya? Bolehkah dia bergantung harapan setinggi gunung Kinabalu terhadap suaminya? Masihkah ada ruang untuknya berlabuh di pelabuhan hati sang suami setelah cinta lama kembali menyapa?

Hidupnya sentiasa malang, maka dia acap kali dikejar bayang. Betapa susahnya menjadi insan bernama Khayla Zahra Alisha. Apakah ada sinar untuknya yang kian suram?


Ask a question about this product


There are yet no reviews for this product.
Please log in to write a review.

Laman Utama Kedai-Buku Novel Umum Anaasa Publication AP Cinta Maniak

Pilihan Penerbit ikut Kategori



Kategori Buku

Majalah
Al-Ustaz (0)
Haluan (1)
Sinergi (1)
Pengetahuan Am
Sejarah & Budaya (3)
Tokoh Negara (5)
Tokoh Dunia (1)
Perundangan Negara (1)
Novel Umum
Alaf 21 (35)
Ameen Books (4)
Buku Prima (33)
Creative Enterprise (5)
Fajar Pakeer (12)
Galeri Ilmu (8)
Idea Kreatif (1)
Intens Idea (1)
Jemari Seni Sdn Bhd (53)
Kaki Novel (59)
KarnaDya (3)
Karyaseni (101)
NB Kara (4)
PTS (34)
Koleksi Karya HAMKA (9)
Penulisan2u (36)
Anaasa Publication (17)
Cute Kreatif (6)
Dubook Press (10)
SR Publication (1)
Telaga Biru (9)
Lain-Lain Penerbit (17)
Novel Islami (8)
Novel Inggeris (0)
Novel Sains & Fantasi (4)
Novel Seram / Thriller (3)
Novel Sejarah Tempatan (6)
Novel Sejarah Islam (33)
Novel Ketenteraan (0)
Cerpen, Puisi, Komik, Grafik
Cerpen (3)
Puisi (0)
Komik & Grafik (11)
Remaja
Umum (14)
Panduan & Motivasi (2)
PTS (23)
KarnaDya (2)
Novel Remaja (1)
Siri Lela Zehan (3)
Kanak-Kanak
Umum (5)
Buku Aktiviti (1)
Belajar Membaca (1)
Flashcards (0)
Jawi, Arab, Quran (2)
Siri Islami (30)
Siri PTS (21)
Siri Ana Solehah (0)
Siri Pengembaraan Akif (0)
Islam
Umum (35)
Akidah & Kepercayaan (9)
Solat (13)
Puasa (7)
Haji & Umrah (13)
Quran & Hadis (12)
Biografi (7)
Dakwah (14)
Isu Semasa, Politik & Sejarah (35)
Nabi & Rasul (13)
Doa & Amalan (29)
Akhir Zaman (5)
Soal-Jawab (17)
Travelog (11)
Tarbiyah & Motivasi Diri (64)
Kewangan & Perundangan Islam (4)
Kekeluargaan
Wanita & Ibu (24)
Cinta & Perkahwinan (57)
Didik Anak (27)
Bakal Ibu (14)
Resepi & Makanan
Kompilasi Negeri & Bangsa (20)
Nasi & Lauk-Pauk (31)
Roti, Kek & Biskut (8)
Manisan & Kuih-Muih (9)
Recipes (English) (3)
Western (3)
Aneka (18)
Kanak-Kanak (0)
Dekorasi (1)
Sarapan (0)
Buahan & Jus (0)
Kompilasi Chef (3)
Pelbagai Mi (2)
Perayaan & Sambutan (6)
Kesihatan (1)
Hobi & Kemahiran
Gubahan & Hantaran (1)
Jahitan & Sulaman (1)
Fesyen (4)
Tumbuhan & Hiasan Laman (2)
Haiwan (1)
Seni Kreatif (0)
Music (0)
Sudoku (0)
Fotografi (5)
Buat Sendiri (DIY) (0)
Bisnes & Pengurusan
Usahawan (7)
Mula Bisnes (2)
Bisnes Konventional (7)
Internet Bisnes (11)
Jualan & Pemasaran (12)
Hartanah & Saham (6)
Motivasi Usahawan (12)
Kepimpinan (3)
Operasi & Pengurusan (0)
Pembangunan Kerjaya (6)
Pelaburan & Kewangan (7)
English Books (8)
Panduan
Umum (9)
English (5)
Kesihatan & Kecantikan (5)
Urus Masa (2)
Internet (0)
Kerjaya (4)
Urus Wang (17)
Penulisan, Penerbitan & Percetakan (3)
Motivasi
Umum (32)
Inggeris (1)
Pelajar (6)
Pendidikan
Pendidikan Khas (0)
Kaunseling (0)
Bahasa dan Linguistik (1)
Pedagogi (0)
Prasekolah (0)
Cerita & Motivasi Guru (0)
Pengurusan Sekolah (0)
Panduan Aktiviti (1)
Sekolah
Tahun 1
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (0)
Bahasa Arab (0)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 2
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (1)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (0)
Bahasa Arab (0)
Tahun 3
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Arab (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (1)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 4
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (2)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 5
Bahasa Malaysia (2)
Bahasa Inggeris (2)
Matematik (0)
Sains (1)
Bahasa Arab (0)
Pendidikan Islam (2)
Pelajaran Jawi (0)
Lain-lain Matapelajaran (3)
Tahun 6
Bahasa Malaysia (1)
Bahasa Inggeris (3)
Matematik (0)
Sains (2)
Pendidikan Islam (1)
Pelajaran Jawi (3)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tadika / Pra-Sekolah (3)
UPSR (1)
Tingkatan 1 (1)
Tingkatan 2 (0)
PMR (4)
SPM (1)
Penerbit Universiti
Umum (24)
Sains (6)
Kejuruteraan (4)
Alam Sekitar (8)
Islam (2)
Bahasa & Sastera (5)
Seni & Budaya (4)
Senibina (4)
Pendidikan (1)
Kesihatan & Perubatan (5)
Pengurusan (5)
Kamus & Bahasa
Bahasa Malaysia (0)
English (1)
Dwibahasa (1)
Peribahasa (0)
Simpulan Bahasa & Lain-lain (0)
Bahasa Arab (0)
Lain-lain Kamus (1)
Matematik (0)
Bahasa Indonesia
Al-Quran (3)
Pendidikan, Falsafah, Psikologi (1)
Novel (4)
Dakwah & Harakah (6)
Motivasi (5)
Wanita & Keluarga (3)
Ibadah (3)
Kematian & Akhir Zaman (5)
Buku-buku PROMOSI! Diskaun 20-70% (36)
AP Cinta Maniak
VirtueMart
Your Cart is currently empty.


Follow us on Twitter